måndag 13 oktober 2014

Bach har flyttat hem!

Dip & dye är min nya kärlek!
Jag köpte hem en Bachbyst härromdan. Den startade som vit, men något behövde ju hända med den. Jag passade på att fixa till en liten fulbrun vas samtidigt!



Efter att ha sett denna i artilleriets skyltfönster fick jag idén till hur min egna lilla miniBach skulle förvandlas.
Sprayfärg är grymt enkelt att måla småplåtter med!
Nu är det nästan bara svart och koppar på allt jag kommer över. Eller rättare sagt så BLIR allt svart och kopparfärgat!
Så jag grundade mina loppisfynd med svart färg. Jag sprayar minst 2 ggr för att minska risken att jag missat något litet område. 
Minivasen småfjuttade jag kopparfärg på botten för att få en graderad ton. Men bysten skulle ju få den markerade kant som Artilleriets papegoja har. Så efter lite funderande och diskuterande, så använde jag häftmassa i Bachs kavajurringning. Tog små bitar maskeringstejp runt om, sedan tepade jag fast en påse under maskeringstejpen. Småpilligt, men värt! Sedan minst 2 lager kopparfärg, låt torka emellan och även före du drar bort maskeringstejp.


 Hello snyggo! Välkommen hem till oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar