måndag 31 mars 2014

Studiebesök

Igår åkte jag alltså hem från Växjö, men hann med ett besök på Silvia Renées skrädderi på Kungsgatan. Åh vad jag blev avundsjuk! Hela jag blev alldeles till mig över alla fina maskiner; industrisy, uppfållnings, knapphål, overlock osv.


Renée och hennes mamma Silvia tog över ett skrädderi för 3 månader sedan och har fullt upp med sömnad hela dagarna! Klart jag blir helt knäsvag av att höra hur hennes dagar ser ut! Jag är så väldigt glad för hennes skull. Dom försöker även hinna med sitt barnklädesmärke Ticketack mellan allt jobb med nystartat skrädderi. Lyllosar!

Och vet ni vad, i lördags var vi ute 4 tjejer och dansade och var så fina, men hade för kul och glömde därför att ta bilder... Men ni kan ju se oss framför er!? Jag hade denna retroklänningen jag fyndat i Stenungsund för några veckor sedan. Bilderna tog jag då jag precis köpt den.
Idag ska jag träffa 2 fina grannar som jag ska planera årets Gårdsfest med. Sämre uppgift kunde man haft...! En intervju efter det och ikväll ska det Sh'bamas som vanligt på måndagar!
Ha en fantastisk dag i solsken och värme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar